Thursday, March 29, 2012

KELANTAN TIDAK MENGHALANG HIBURAN..


PASIR PUTEH, March 29(Bernama) - Kerajaan pusat negeri Kelantan tidak mengharamkan mana-mana pihak yang menganjurkan majlis-majlis yang berunsurkan hiburan dan kesenangan didunia asalkan tidak bercanggah dengan akidah dan pandangan islam.

Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata "islam membenarkan seseorang itu mencari hibuan di dunia tetepi hendaklah tidak melampaui batas dan adab sebagai orang islam itu sendiri".

"Apa yang ditekankan ialah hiburan tersebut hendak lah berlandaskan hukum akidah islam ," beliau bercakap di Pesta Air Tok Bali hari ini.

Pesta air tersebut dirasmikan oleh sultan kelantan muhammad V dan dihadiri oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Muhammed.
  
Nik Aziz jugak berkatam"kerajaan negeri juga telah membenarkan banyak pihak untuk mangadakan aktiviti di negeri tersebut, termasuk artist terkenal tanah air, TV3 dan TV9 untuk mengadakan acara untuk mempromosi rancangan mereka di kelantan," .


sementara itu, kerajaan negeri, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan Takiyuddin Hassan, yang menghadiri majlis tersebut berkata, pesta air tok bali boleh menaikkan taras bandar tok bali menjadi bandar pelancongan tahap antarabangsa.
 

No comments:

Post a Comment