Monday, January 30, 2012

Kenapa Melayu kelantan banyak hebat dan berjaya di Malaysia?????????

saya terjumpa dalam satu thread website kat wangcyber.com yang menyatakan
orang kelantan nie hebat. Yang komen nie adalah anak jati pulau pinang... orang kelantan just baca..
Assalamualikum dan semoga diberkati Allah

"Maafkan saya saya anak jati melayu pulau pinang tapi saya ada banyak member melayu kelantan

Disini saya nak share kenapa ramai anak melayu kelantan berjaya baik di sekolah SPM baru baru ini ada budak melayu pompuan kelantan dapat 201A dengan SPM juga

Top Student banyak Universiti baik UiTM USM universiti Malaya yang dapat first class degree honour adalah orang kelantan

Bagi bidang bisnes banyak bisnes marketing baik MLM dan pelbagai biz internet juga dipelopori orang kelantan

Bisnes emas yang bermutu juga dipelopori orang kelantan

Jika anda rajin makan tom yam di pelusuk negeri malaysia baik di kedah di penang di selangor atau di mana sahaja di Malaysia banyak biz makanan tom yam di pelopori orang kelantan

Pergh bagi saya anak melayu pulau pinang saya dah nampak situasi ini sejak saya melangkah ke UiTM

Semangat negeri pun kuat malah jika ke mana mana akan bawa bendera kelantan di belakang kereta di motor

Fuh negeri lain pun tak buat camtue

Bukan nak lekehkan negeri saya Pulau Pinang tapi majoriti melayu pulau pinang suka keja kilang suka makan gaji dan terlalu sikit bilangan nak menceburi bidang bisnes

Mentaliti Melayu Pulau Pinang suka makan gaji

Sejak saya masuk Universiti dan menempuh alam pekerjaan tidak di nafikan melayu kelantan nie banyak hebat saya pun campur juga bleh la kecek klate sikit sikit faham la sikit

Media massa selalu tunjuk kelantan tidak semaju negeri lain di Malaysia tapi semangat bisnes dan belajar mereka susah nak digugat

Bila masuk bidang internet pun sekali lagi saya terkejut orang kelantan banyak hebat dalam bisnes internet

Pemilik RHB bank Rashid Hussein Bank pun orang melayu kelantan

Dasyat tue semangat saya pun ambik juga semangat diorang belajar semangat biz semangat untuk memajukan diri

Maaf jika thread saya menyinggung perasaan semua

tapi ini adalah nukilan pengalaman kehidupan saya"
 


No comments:

Post a Comment